Friday, August 22

Alfafa Shaklee | Alfafa adalah Raja segala Tumbuhan

Alfafa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan".  Nama saintifiknya Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfafa. Alfafa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee pada tahun 1950 an. Pemprosesan alfafa adalah sangat teliti dan ketat. Setiap tablet mengandungi 300mg alfafa.

Manfaat utama dan kelebihan Alfafa Complex Shaklee :

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi Alfafa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat dalam buah - buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan asid amino, protein, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzimdan fitokimia. 10 biji alfafa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.


  • Mencuci hati, darah dan usus - Ini adalah makanana yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon dan darah serta mencantikkan otot dan kulit

  • Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan, dan ulat air (athletes foot) dengan berkesan.


  • Baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

  • Menyingkirkan lemak dan kolestrol - Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfafa akan menghapuskan lemak , mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfafa sahaja mengandungi saponin , seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.

  • Melawan tumor - Memakan 30 - 50 tablet untuk mengalkalikan badan , dengan it memperbaiki sel - sel kanser dan membuang tumor.

  • Melegakan keletihan - Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

  • Mencegah / Merawat atritis - Melegakan sakit atritis dan kesakitan.


Cadangan tambahan:

Untuk kesihatan berpanjangan - 2 kali sehari - 10 biji setiap pengambilan

Larutkan 10 biji Alfafa dalam air, campurkan 3 biji Shaklee Peppermint - Ginger dan jus buahan atau jus pekat untuk rasa yang lebih sedap. Ia sangat baik untuk usus dan perut. Seuai untuk diminum pada bila masa -masa sahaja.

Untuk pencucian usus dan detoksifikasi , mencuci darah, melawan kanser -  3 hingga  4 kali sehari, 10 biji setiap pengambilan  ( diambil dengan air kosong)




                                                                Alfafa S (330 Biji) / Alfafa L (700Biji)




Whatsapp / SMS / Call : Amy 017-7697364

















No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...