Thursday, August 21

ESP Shaklee | Energizing Soy Protein

Adakah anda masih tercari - cari sumber protein yang selamat dan berkesan?
Tahukah anda Shaklee merupakan syarikat pertama yang telah mencipta makanan tambahan protein berasaskan soya?

Tahukah anda pengasingan protein yang pertama ini telah dicipta oleh Dr Shaklee pada tahun awal 70 an?
Tahukah anda?

Energizing Soy Proteinini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non genetically modified organisme) diamana ia diproses pada suhu yang rendah. Setiap 850gm ESP ini dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Energizing soy protein  dari Shaklee ini merupakan satu - satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 jenis asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua perringkat umur tidak kira tua dan muda. Manakala, kandungan indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ianya sangat sesuai kepada penghidap kencing manais.

Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia.

Kebaikan ESP Shaklee:

  • Awet muda - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah , organ, kulit dan lain - lain. pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk hormon - Kacang soya kaya dengan isoflavones yang fungsinya  bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Baik untuk prostat - Genisten yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia menukar sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus , ovari, menopous dan pembesaran prostat.
  • kulit Remaja - Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti - penuaan , mengmbalikan radian kulit dan kepejalan otot. percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk mengekalkan tenaga, mencegah migrain, imsonia dan tekanan.
  • Membaiki pigmetasi - Membaiki masalah rambut sepertu rambut beruban dan rambut gugur. membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki Memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Kelebihan ESP Shaklee

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein . kekurangan protein boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot. Perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantutu, masalah penhadaman, masalah meghasilkan darah dan hormon yang akhirnya boleh membawa kegagalan fungsi organyang akhirnya membawa  kepada kematian.

Rekomendasi:
 2 - 3 kali sehari, , 2 sudu besar (perut kosong) boleh campur dengan meal Shake dan perforance drink.

ESP Shaklee 850gm











No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...