Sunday, June 15

Phytocol-ST Shaklee | Cara mudah turunkan kolestrol dengan cepat | Vitamin Shaklee



Masalah kolestrol adalah masalah besar sebahagian penduduk negara ini. Majoriti masyarakat pelbagai kaum yang menghuni negara Malaysia ini terdedah dengan budaya pemakanan yang sangat pelbagai. Pemakanan adalah punca utama masalah kolestrol di negara ini. Peningkatan statistik penyakit kolestrol ini meningkat saban tahun dan ia sangat berkait rapat dengan cara hidangan makanan yang mempunyai kolestrol yang tinggi. Kesannya juga dapat dilihat pada kadar peratus penyakit jantung meningkat saban tahun!
Serangan Jantung

Kenali Kolestrol dalam badan anda.

Kolestrol Baik - HDL (High Density Lipoprotein)

Adalah kolesterol yang baik,mengandungi banyak protein berbanding 20-30% kolestrol. Berfungsi membawa kolesterol dari seluruh saluran darah ke hati untuk diproses dan dikeluarkan dari tubuh. Ianya akan membersihkan dan membawa lemak berlebihan dari saluran darah ke hati untuk dikumuhkan.

Kolestrol Jahat - LDL (Low Density Lipoprotein)

Dikenali sebagai kolesterol JAHAT kerana mempunyai 75% kolesterol berbanding protein.Bekerja sebagai mengangkut kolesterol dari hati ke sel-sel badan melalui peredaran darah.
Jika kandungan LDL tinggi di dalam badan,ianya boleh mengakibatkan pengumpulan dan penyumbatan saluran arteri yang boleh menghalang kelancaran pangaliran darah yang diakibatkan oleh pembentukan plak. Ini boleh membawa risiko penyakit jantung,stroke serta penyakit yang berkaitan.


Tahukah kita,kandungan kolesterol dalam darah berlaku secara senyap dan tiada sebarang tanda dan ini boleh berlaku setiap orang. Ini bermakna semua orang mempunyai risiko paras kolesterol yang tinggi dalam darah sekiranya tidak mengamalkan gaya hidup dan pemakanan sihat.


Siapa yang berisiko tinggi mendapat paras kolesterol yang tinggi?


  1. Berat badan yang berlebihan atau obesiti
  2. Mempunyai sejarah penyakit metabolic seperti diabetis,tekanan darah tinggi dan serangan jantung.
  3. Mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai masalah kolesterol dan penyakit jantung.
  4. Merokok – ini adalah kerana apabila seseorang itu merokok,ianya menggalakkan pemendapan lemak pada saluran darah dan boleh mempercepatkan pembekuan darah.Merokok juga mengurangkan bekalan oksigen ke jantung.
  5. Individu yang tidak mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat dan kurang aktif.


Bagaimana kolesterol boleh mengakibatkan penyakit jantung?


Keratan Akhbar tentang penyakit jantung.
Seseorang individu terdedah kepada serangan jantung bila dia mempunyai kolesterol LDL yang lebih tinggi daripada kolesterol HDL.
Lipoprotein LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri, menyebabkan pembentukan bahan keras dan tebal yang dipanggil plak kolesterol. Lama-kelamaan, plak kolesterol menyebabkan dinding arteri menebal dan saluran arteri semakin sempit, satu proses yang dipanggil atherosclerosis.
Arteri koronari membekalkan darah dan oksigen kepada otot jantung. Bila arteri koronari menyempit disebabkan atherosclerosis, ia tidak mampu membekalkan darah dan oksigen secukupnya kepada otot jantung. Kekurangan oksigen ke otot jantung menyebabkan dada sakit, juga ketulan darah dalam arteri yang menyebabkan saluran itu tersumbat dan membawa kepada kematian otot jantung (serangan jantung).
Zarah kolesterol HDL menghalang proses atherosclerosis dengan menarik kolesterol daripada dinding arteri dan menyingkirkannya melalui hati, untuk dibuang menerusi hempedu. Ia juga mengganggu pengumpulan kolesterol pada dinding arteri oleh zarah kolesterol LDL. (sumber wikipedia)

Kajian juga menunjukkan,pada masa kini golongan muda yang berumur lingkungan 20-an dikesan menghidap penyakit jantung berikutan amalan pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat.
"Kadar populasi pesakit jantung semakin muda dan dapat dikesan seawal umur 26 tahun,bagaimanapun,golongan berumur antara 40 tahun hingga 60 paling banyak dikesan menghidap penyakit ini iaitu 49% daripada keseluruhan kes yang dirawat dihospital.Manakala data dari kementerian Kesihatan pula menunjukkan hampir 25% sebab utama kes kematian di hospital kerajaan adalah penyakit kardiovaskular iaitu jantung dan peredaran darah" kata Tan Sri Dr.Robaayah Zambahari,Ketua Pengarah Institut Jantung Negara (IJN)


Bagaimana Phytocol-ST Shaklee membantu merawat penyakit kolestrol ini?

100% semulajadi tanpa bahan pewarna dan pengawet tiruan.
Phytocol-ST terbukti berkesan menyerap Kolestrol dalam darah dan menurunkan paras kolestrol jahat LDL ini tadi.


  • Rumusan kandungan Phytocol-St adalah terdiri daripada beberapa jenis fitosterol yang aktif  daripada sayuran, bijiran dan buah - buahan.
  • Membekalkan 2000mg fitosterol setiap hari.
  • Dalam 80 jenis kajian menunjukkan fitosterol daripada tumbuhan mampu menghapuskan kolestrol jahat tadi.
  • Phytocol-ST adalah 100% semulajadi bebas pewarna dan bahan pengawet tambahan.

Mari Kita lihat bagaimana Fitosterol membasmi kolestrol jahat dalam darah !

Struktur Fitosterol sama dengan struktur Kolestrol sebenar. Fitesterol akan bersaing dengan Kolestrol dan mengalahkan Kolestrol  ketika diserap dalam usus. Semakin kerap anda mengambil Phytocol-ST maka banyak lah fitosterol dalam darah dan seterusnya menghapuskan kolestrol jahat dalam darah secara perlahan - lahan.






Berapakah Harga Phytocol-ST Shaklee ini?

Harga sebotol Phytocol-ST Shaklee ini adalah RM197   dan terdapat 120 biji di dalam setiap botol.


Bagaimana nak makan Phytocol-ST Shaklee?

Cara pemakanan adalah 2 biji sebelum makan makanan berat.

Contoh : 2 biji Phytocol-St dimakan 30 minit sebelum makan nasi lemak. itu contoh ya.

* Tapi kalau nak makan roti sahaja tak perlu makan Phytocol ni ye.


Bolehkah saya membeli dengan harga yang lebih jimat lagi?

Ya , boleh. Ada 2 cara untuk mendapatkan harga yang lebih rendah dari pasaran. Klik Sini.

Bagaimana saya ingin mendapatkan Phytocol-St Shaklee ini?

Phytocol-ST ini boleh dibeli melalui agent Shaklee Amy dengan menghubungi di 017-7697364. 
Ianya tidak dijual di kedai - kedai atau farmasi luar. Harap Maklum.


Terima Kasih kerana masih setia membaca!



No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...