Wednesday, June 18

Kolestrol punca sakit jantung dan Strok di Malaysia Fakta terbaru yang menggerunkan | Phytocol-ST Shaklee


keratan akhbar


Fakta terbaru telah terbongkar dimana kajian terkini telah menunjukkan kadar kematian di negara Malaysia telah meningkat. Kadar statistik menunjukkan kadar kematian tertinggi seramai 6 juta penduduk yang berisiko adalah disebabkan penyakit serangan jantung !!!  Dan dijangka pada 2030 seramai 23.6 juta orang dikenalpasti berisiko berpenyakit jantung.   Seuatu yang menggerunkan !!!

Kajian menunjukkan cara makan yang tidak sihat adalah salah satu punca utama kematian penyakit jantung selain dari faktor keturunan. Makanan rakyat Malaysia adalah sangat tinggi kolestrol!!!

Perhatikan di pasar - pasar malam dan restoran - rstoran yang berdekatan, makanan yang dijual semuanya bersifat lemak dan berkolestrol tinggi. Sesuatu yang sangat sukar untuk di ubah kerana ia telah menjadi kelaziman masyarakat negara ini.

keratan akhbar

Di antara makanan - makanan yang berkolestrol tinggi di Malaysia:
Organ dalaman haiwan (limpa, hati dan sebagainya)

Kuning telur




Makanan laut

Pemakanan berkolestrol tinggi boleh diambil tapi tidak boleh selalu dan perlu ada hadnya. JIka di ambil berlebihan itu yang menjadi punca kolestrol tinggi dalam darah dan menjadikan laluan darah sempit. Apabila laluan darah terlalu sempit maka jantung tak mampu mengepam darah dengan betul. Ini menyebabkan berlaku serangan jantung. 

Pemakanan berserat seperti sayur , kekacang, dan buah - buahan adalah penyelesaian terbaik bagi mengurangkan kolestrol dalam badan. Penggunaan minyak zaiton adalah di galakkan dalam masakan harian kerana kandungan kolestrol yang sangat rendah. Bagi yang merokok perlu lah menghentikan tabiat ini demi jaminan kesihatan anda.

Info Makanan

Selain itu, untuk menghapuskan kolestrol dalam badan dengan lebih cepat dan selamat boleh lah mengambil Phytocol-ST Shaklee setiap hari ia mampu menurunkan kolestrol dalam badan secara semulajadi.
Produk baru Shaklee untuk masalah kolestrol anda.




Bagaimana Phytocol-ST menyingkirkan  kolestrol secara semulajadi?


Kandungan Fitosterol yang tinggi adalah rahsia utama
Struktur Fitosterol sama dengan struktur Kolestrol sebenar. Fitesterol akan bersaing dengan Kolestrol dan mengalahkan Kolestrol  ketika diserap dalam usus. Semakin kerap anda mengambil Phytocol-ST maka banyak lah fitosterol dalam darah dan seterusnya menghapuskan kolestrol jahat dalam darah secara perlahan - lahan.


Cara kolestrol disingkirkan




TESTIMONI Phtocol-ST
Laporan pemeriksaan kolestrol Ethan Wang

My own Phytocol-ST testimonial.
'' I have high LDL cholesterol problem due to my eating habit. I love "fat" and this is basically a typical Malaysian diet. In Malaysia, there are more than 6 million adults like me with high cholesterol problem.
Below is lab test result for my LDL
26-Mar-14: my LDL level is 129 mg/dl which was at unhealthy level.
Then, I started to use the Phytocol-ST with 4 tablets per day (2000 mg of phytosterols). To test the result, I stopped taking OmegaGuard, Lecithin and even reduce the intake of ESP Soy Protein. My diet were very unhealthy - loaded with fat and less fiber, vegatables and fruits.
What happen after 2 months?
I tested my LDL level again on 30-May. Test result was 101 mg/dl. Total reduction of LDL level is 22%!!
So, hope you can share the Phytocol-ST with friends and families. Reduction in cholesterol may reduce the risk of heart attack, stroke, hypertension and etc.
Don't miss the Buy 6 Free 1 promotion during the National Conference. Even, if you don't plan to buy the promotion just go to buy 1 to 2 bottles to try out this amazing product.''    .......Ethan Wang

Q & A Phytocol-ST Shaklee yang perlu anda tahu?

Q : Berapakah Harga Phytocol-ST Shaklee ini?

A: Harga sebotol Phytocol-ST Shaklee ini adalah RM197   dan terdapat 120 biji di dalam setiap botol.


Q : Bagaimana nak makan Phytocol-ST Shaklee?

A : Cara pemakanan adalah 2 biji sebelum makan makanan berat.

     Contoh : 2 biji Phytocol-St dimakan 30 minit sebelum makan nasi lemak. itu contoh ya.

     * Tapi kalau nak makan roti sahaja tak perlu makan Phytocol ni ye.


Q : Bolehkah saya membeli dengan harga yang lebih jimat lagi?

A : Ya , boleh. Ada 2 cara untuk mendapatkan harga yang lebih rendah dari pasaran. Klik Sini.

       Bagaimana saya ingin mendapatkan Phytocol-St Shaklee ini?

       Phytocol-ST ini boleh dibeli melalui agent Shaklee Amy dengan menghubungi di 017-7697364. 
       Ianya tidak dijual di kedai - kedai atau farmasi luar. Harap Maklum.



Hubungi untuk konsultasi lanjut:
Amy Munirah 
SMS / Whatssap : 017 -7697364




No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...