Cara merawat penyakit Kulit Psoriais Kulit kering merekah dan bersisik | Set Kulit cantik Shaklee

Salam semua...

Saya seronok nak cerita tentang produk Shaklee hari - hari...
harap jangan la ada yang boring..
Bukan apa, seronok sebenarnya nak cerita benda yang baik - baik ni...
Setakat ini dah banyak produk Shaklee yang saya guna...
Kalau ada yang pernah baca kisah saya dulu, mesti tau kenapa saya guna produk ni...

Hmmm...saya start guna produk ni sejak saya terkena penyakit psoriasis....
Psorisis? apa bendaa tu?...
Ok psoriasis ni macam penyakit kulit la....Blh baca details kat sini, PSORIASIS

Tapi saya punya level masih belum teruk lagi...tapi ia dah cukup merimaskan saya...
Psoriasisni lebih mudah nak paham, ia adalah masalah kulit mati mengelupas lebih cepat dari biasa..

Psoriasis berbeza dengan kulit sihat


  • Contohnya manusia normal akan mengalami pengeluaran kulit mati  sekitar 3 - 4 minggu...
  • Berbeza dengan orang yang berpenyakit psoriasis.Kebiasaannya kulit mereka akan mengeluarkan kulit mati sekitar 4-5 hari...




Psoriasis jenis hairline
Saya terkena di bahagian kulit kepala...ia kelihatan seperti kelemumur...peringkat yang lebih teruk apabila ia mula tumbuh di sekitar kening. Waktu tu memang sangat menakutkan kerana kulit saya bertukar kemerah - merahan dan kulit mati akan gugur pada bila - bila masa sahaja. Ini boleh menjejaskan keyakinan diri saya bila berhadapan dengan orang ramai.
Kepada mereka yang selalu mengalami masalah kelemumur yang teruk berkemungkinan mereka adalah penghidap Psoriasis jenis Hairline. Psoriasis tiada ubat namun ia boleh dikurangkan simptomnya. Penyakit kulit ini adalah penyakit kulit paling tertua didunia dan ia tidak berjangkit. Penyakit ini biasanya adalah disebabkan genetik.


Pengenalan dengan Shaklee merubah hidup saya...

Seorang sahabat di Ipoh (Anida - Upline Shaklee saya) telah menghubungi saya secara tiba - tiba. 
Dia ingin mengajak saya mencuba set kecantikan kulit Shaklee. Waktu itu Shaklee sedang hangat di pasaran..terutamanya Vit C Organik nya itu..memang meletop - letop di FB. Maka saya pun menceritakan penderitaan saya ketika itu. 

Seperti ' orang mengantuk di sorongkan bantal. Saya di cadangkan menggunakan set Psoriasis. Saya di suruh ambil Vit E untuk mencuci toksin di dalam hati..kesannya dapat dilihat pada Macula di kulit badan saya. Ini adalah kesan dari pengambilan ubat - ubatan yang terlalu banyak bahan kimia suatu ketika dahulu.Ini berlarutan dalam 2 minggu.
Saya tetap meneruskan pengambilan vitamin E walaupun waktu tu saya rasa sangat takut disebabkan kesan Macular yang sangat banyak
Minggu ke 3 macular sudah tidak tumbuh lagi. Ini bermakna hampir semua toksin dalam hati telah dikeluarkan melalui kulit badan dan najis. Macular ini agak gatal dan seperti jerawat. Dinasihatkan jangan garu kerana ia boleh meninggalkan parut dan mengambil masa untuk hilang.


Kemudian saya di sarankan mengambil VIVIX Shaklee. Terus terang saya cakap VIVIX adalah satu - satunya sumber vitamin terbaik yang pernah saya makan. Sememangnya dalam Shaklee sendiri, VIVIX adalah satu - satunya produk yang paling terbaik dan Premium pernah dihasilkan. VIVIX dikenali sebagai Tonik Ajaib Shaklee kerana kebolehannya dalam menyembuhkan pelbagai penyakit. Berbaloi dengan harganya. Alhamdulillah tidak sampai 2 minggu Psoriasis saya mula berkurang sebanyak 90%. Sememangnya menakjubkan! Memang tidak hairan lah VIVIX terjual hampir berjuta botol sejak dilancarkan tahun lalu. 
Ramai rakan - rakan sekerja saya telah membeli VIVIX khas untuk orang tua mereka. Rakan baik saya sendiri ayahnya terkena strok sebelah badan, Alhamdulillah sudah boleh jalan dengan hanya minum satu botol. Malah orang tuanya akan tetap minta VIVIX untuk kali kedua kerana rasa sangat sesuai dan selesa setelah menggunakan VIVIX Shaklee. Anda juga boleh mengoogle testimoni VIVIX ini. Rata - rata akan berpuas hati dan akan membeli buat kali kedua. VIVIX sangat terkenal dengan anti Cancer dan membaiki DNA yang rosak di dalam badan manusia. Ini adalah salah satu sebab kenapa Psoriasis saya boleh hilang walaupun tak sampai satu botol pun. Kini saya terus mengamalkan Shaklee dengan mengambil vitamin tetap seperti Vitamin E, C,B dan omega. VIVIX saya jadikan masker di waktu malam dan minum satu sudu teh setiap pagi untuk kesihatan optimum dan penangkis kanser merbahaya.


B- Complex saya ambil kerana ia adalah sumber vitamin  B terbaik untuk kesuburan wanita dan untuk kesihatan badan terutamanya alahan badan. Psoriasis wajib ambil ini. Bagi mereka yang selalu menagalami jerawat di belakang badan sangat disyorkan mengambil Vitamin B Complex ini . Vitamin B Complex sangat bagus untuk meredakan tekanan perasaan dan gangguan emosi.Kebiasannya di kalangan wanita.



  ESP adalah salah satu makanan protein terbaik dan sangat dipercayai. Saya ambil ESP untuk kesihatan kulit agar kekal cerah, sihat dan gebu. Baik untuk sumber tenaga. ESP juga sangat bagus untuk ibu menyusu badan. Ia sangat bagus untuk membanyakkan susu badan. ESP sangat kaya multivitamin. Soya yang digunakan adalah NON GMO iaitu soya yang tidak diubah genetiknya. Malah prosesnya juga sangat ketat terutama  dalam pemilihan soya yang paling terbaik untuk diproses. Boleh juga google untuk melihat testimoni mereka yang sudah lama menggunakan ESP dan lihat lah rata - ratanya memiliki kulit sihat dan cerah.


OsteMatrix adalah sumber Calcium paling lengkap yang pernah Shaklee hasilkan. Percayalah ianya tidak sama dengan vitamin Calcium yang banyak dijual di farmasi - farmasi. Ia bukan setakat kalsium tetapi gabungan magnesium, fosforus dan vitamin D, Zinc, kuprum, manganes dan boron.100% semulajadi dari laut mati.


Bagaimana memilih Kalsium Premium/terbaik?
  • Pilih produk yang ada Vitamin D dan magnesium
  • Bukan dari tulang dan dolomite kerana ia ada racun plumbum.
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.
Omega Guard adalah vitamin terbaik untuk otak dan ianya adalah minyak ikan terbaik dunia. Pergilah baca dimana - mana jurnal perubatan dan kajian saintis pasti Omega adalah salah satu sumber vitamin terbaik yang disarankan  untuk makanan otak agar kekal bijak dan tubuh kekal sihat. Malah ia hebat untuk mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%. Bagi mereka yang berpenyakit sendi, kolestrol tinggi, tekanan darah tinggi, insomnia dan strok sangat di galakkan mengambil Omega dalam diet harian anda.
Bagi ibu - ibu mengandung, Omega Guard Shaklee adalah vitamin wajib perlu diambil in sangat membantu dalam tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori si anak dan si ibu. Sangat bagus untuk memperrtingkat imunisasi badan manusia terutama penyakit kulit seperti psoriasis.

Vitamin C adalah vitamin harian yang wajib ada dalam diet seharian. Ini kerana ia penting untuk memperbaharui sel- sel baru dalam badan. Ini kerana badan manusia tidak mampu untuk menghasilkan vitamin c sendiri tidak seperti haiwan yang mampu menghasilkan vitamin C seperti arnab. Vitamin C Shaklee juga berbeza dengan vitamin lain kerana ia di reka dengan pelepasan setiap jam dan mampu kekal dalam plasma darah untuk 24 jam!
Vitamin C Shaklee sangat organik dan mampu membekalkan kolagen untuk kulit muka agar kekal sihat dan cerah.

Pernah direkodkan seorang saintis mengambil 18 biji pil vitamin C sehari dan dia kekal sihat sehingga usia 92 tahun.
Tahukah anda vitamin C akan cepat merosot bagi mereka yang kuat merokok dan selalu stress atau mengalami masalah tekanan perasaan.

Baiklah setakat ini sahaja perkongsian saya tentang produk Shaklee. Saya sangat teruja untuk menceritakan pengalaman saya setelah bertukar kepada Shaklee. Sebelum ini saya telah menggunakan banyak produk seperti Amway, Century, Blackmores dan sebagainya. Namun akhirnya saya tetap memilih produk yang 100% semulajadi, bukan sintetik serta bebas pewarna dan perasa tiruan.

Bagi anda yang ingin mengajukan sebarang persoalan boleh hubungi saya di 017-7697364.
Pembelian produk - produk Shaklee boleh dibuat disini atau hubungi untuk konsultasi percuma.
Saya akan cuba membantu sebaik yang mungkin.



Post a Comment