Thursday, December 4

Rahsia cantik dan awet muda di usia tua | Vitamin C & Vitamin E

    Rahsia Cantik dan Awet Muda di usia tua iaitu jangan pernah tinggalkan supplement vitamin C dalam hidup anda. Vitamin C adalah vitamin paling penting dalam tubuh badan manusia. Tahukah anda , tubuh badan manusia tidak mampu menghasilkan vitamin C? Kecualilah jika anda adalah seekor Arnab. Ya, hanya binatang sahaja yang boleh menghasilkan vitamin C dalam badan mereka. Maka dengan sebab itu kita perlu mengambil vitamin C yang cukup setiap hari. Saya sangat sarankan anda mengambil Vitamin C Shaklee yang lebih bersifat Sustained Release. Dimana ia akan melepaskan dosnya setiap 2 jam dalam badan  ini kerana ia mengelakkan pembaziran dimana lebihan vitamin C akan dibuang melalui air kencing kita. Vitamin C Shaklee sangat bagus untuk kulit dan kesihatan badan. pengambilan berterusan mampu memberikan kulit yang sihat dan anjal walaupun anda menginjak usia tua. Vitamin C Shaklee adalah terbaik dan dipercayai kerana diperbuat daripada bahan-bahan terbaik serta 100% semulajadi tanpa bahan kimia.


Soalan tentang Vitamin C yang anda perlu tahu:

1) Tahukan anda badan kita tak boleh menghasilkan Vitamin C? 
 Vitamin C hanya terdapat pada sayur - sayuran dan buah - buahan sahaja. Tahukan anda hanya haiwan yang boleh menghasilkan vitamin C dlam badan mereka?

2) Tahukan anda Vitamin C tidak kekal dalam badan kita?
Setiap hari manusia akan melakukan pelbagai aktiviti seperti tidur, makan, kerja, bersukan dan sebagainya. Maka vitamin C dalam badan manusia akan hilang setiap hari dan proses ini berulang setiap hari. Para perokok adalah golongan paling teruk yang kehilangan vitamin C dalam badan mereka sungguh menakutkan bukan?

3)  Berapakah kadar keperluan Vitamin C diperlukan dalam badan manusia setiap hari?Badan manusia perlukan sekurang - kurangnya 1000mg Vitamin C setiap hari. Vitamin C bersifat larut air dan berterusan hilang dari tubuh badan kita setiap hari.

1 biji Vitamin C Shaklee (1000mg) = 15 biji buah termasuk kulitnya.

4) Kenapa kita perlukan Vitamin C setiap hari?
  • Amalan setiap hari makan vitamin C ini mampu memperbaiki simptom pendarahan bagi penyebab gusi berdarah, lebam kulit,  pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering , ruam dan kanser.
  • Membentuk Kolagen, ianya mampu menghalang kedutan awal usia dan mengelak otot menjadi lembik.
  • Sistem imun badan manusia akan meningkat terhasilnya sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih tinggi serta membantu sel darah putih menentang bakteris dan kuman.
  • Memerangi Kanser dimana meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel - sel kanser dan membuang bahan - bahan kimia berbahaya.
  • Mencantikkan kulit dimana kulit bertambah cerah dan mengelakkan terjadinya jeragat di muka.
  • Memperbaiki insomnia stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat menghalang penyakit jantung.


Vitamin C & E ini wajib ada dalam setiap isi rumah kerana ia adalah vitamin asas yang anda perlu jaga bagi mengekalkan kesihatan anda setiap hari. Sememangnya Vitamin C Shaklee adalah sangat baik kerana ia vitamin semulajadi, lebih ekonomi kerana setiap botol mampu bertahan selama 6 bulan penggunaan. Maka rebutlah peluang anda untuk membeli ketika harga lebih jimat ini.


Sebarang pertanyaan tentang kuantiti, cara membeli, tawaran harga terendah dan penggunaan nya boleh hubungi saya 017 - 7697364.







No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...