Tuesday, December 23

Rahsia kulit Cantik lembap kemerah - merahan dan tidak mudah kering bersisik | Energizing Soy Protein Shaklee

Assalammualaikum semua....

Hari ni saya nak share cerita tentang kehebatan minum soya yang boleh mencantikkan kulit muka kita dengan cara paling mudah dan selamat...Macam tak percaya bukan?

Sebab banyak orang tanya....
  • ......boleh ke dengan hanya minum soya kulit boleh cantik?
  • .....dan betul ke soya tu selamat di minum?
  • ....malah ada yang kata soya tidak bagus diminum terutamanya untuk kaum wanita kerana       boleh jadi penyebab kanser...
  • ....ada orang kata soya yang 
Persoalannya sekarang....

Adakah mereka telah mendapat jawapan yang betul - betul tepat?
Bagi mereka yang bijak akan mengkaji sehingga mereka rasa benar - benar berpuas hati.

Bagaimana mereka yang hanya mendengar cerita sahaja? tanpa membuat apa - apa kajian?
pastinya mereka akan terus tertipu dan ditipu dengan pelbagai stigma negatif tentang soya ini...dan ini sangat - sangat merugikan....

Mari mengenali soya...

Kacang Soya mentah

Link SOYA ini akan menerangkan tentang asal - usul soya. Anda akan lebih faham dengan jelas mengapa tumbuhan soya ini sangat banyak digunakan dalam kehidupan seharian penduduk dunia terutamanya kawasan barat seperti Amerika. ini menunjukkan Soya sangat penting dalam industri makanan di sana.

Kacang soya adalah tumbuhan tempatan bago Asia tenggara, tetapi 45 peratus daripada kawasan kacang soya dunia, dan 55 peratus penghasilan adalah di Amerika Syarikat. US menghasilkan 75 milion tan metrik kacang soya pada tahun 2000 yang mana satu per tiga dieksport. Pengeluar utama lain adalah Brazil, Argentina, China, dan India. Kebanyakan keluaran US adalah sebagai makanan haiwan atau dieksport, walaupun pengambilan soya oleh penduduk US semakin meningkat dan kacang soya telah dipuji kerana pelbagai kualitinya.

Mengenalpasti Soya GMO dan Non-GMO.....


Kacang soya merupakan tanaman yang genetiknya sedang diubahsuai, dan GMO kacang soya digunakan dalam penghasilan yang semakin meningkat. Ketika ini, 80% daripada kesemua kacang soya yang ditanam bagi pasaran perdagangan adalah diubahsuai secara genetik. Monsanto adalah pemimpin dalam pengeluaran kacang soya yang diubahsuai secara genetik bagi pasaran perdagangan.


Apabila hasil soya khusus seperti tauhu dan susu soya bertambah popular, pengeluaran akan berubah daripada syarikat bukan GMO, organik, sedar-kesihatan kepada syarikat besar yang membeli daripada pembekal makanan umum. Dari segi ini, harga tauhu dan susu soya menurun berbanding barangan lama seperti daging dan susu.

Pengubahsuaian genetik dalam penghasilan soya memberikan keuntungan besar dalam industri pemakanan dunia dan hari ini segala sumber makanan berasaskan Soya adalah GMO .

Adakah Soya Non-GMO lebih baik dari Soya GMO?.....


Ya...sudah semestinya Soya Non-GMO adalah paling terbaik berbanding soya GMO.

Soya Non-GMO yang bermaksud ‘Non-Genetically Modified Organisms’ di mana kandungan genetiknya tidak pernah diubah oleh manusia. Maka segala khasiat yang asal masih kekal terpelihara. Ini menjadikan soya Non-GMO menjadi lebih eksklusif dan harganya agak mahal berbanding soya GMO biasa.

Soya Non-GMO djual secara eksklusif....


Kenyataan ini sangat jelas menunjukkan soya Non-GMO adalah tidak sama seperti soya GMO yang biasa digunakan dalam pemakanan harian dan dalam produk - produk tenusu di pasaran.

Soya Non-GMO adalah selamat di minum dan bebas dari kandungan logam berat seperti dalam Soya GMO.


Dimanakah boleh mendapatkan soya Non-GMO yang eksklusif ini?...

Anda boleh mendapatkan soya Non-GMO ini di Shaklee...atau lebih dikenali sebagai ESP.


Mari mengenali ESP - Energizing Soy Protein Shaklee....

Soy protein untuk semua peringkat umur lelaki dan wanita
Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.

Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22
jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.

Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama yang ramai orang tidak tahu...


Kekal Muda 

  •  Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi 
  •  kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki 
  •  genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
Kulit berseri dan anjal 
  •  Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
Pemberi tenaga segera 
  •  Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
Memulihkan Pigmentasi 
  •  Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
Memperbaiki Memori 
  •  Menguatkan ingatan manusia , kecergasan tubuh badan, peningkatan keupayaan seksual lelaki dan wanita , dan sebagainya.
Soy Protein - kandungan berat  850 gram

ESP Shaklee ini hanya untuk keccantikan sahaja kah?....

ESP boleh di makan dengan gabungan vitamin Sahklee lain mengikut keperluan tubuh badan anda atau mengikut kepada sebarang permasalahan kesihatan anda. 



Apa kata - kata testimoni ESP yang berjaya?...




Adakah ESP Shaklee ini halal?...

Ya...ESP Shaklee dan semua jenis vitamin keluaran Shaklee adalah HALAL dan mendapat kelulusan dari jabatan kesihatan Malaysia... Tiada keraguan lagi...

Bagaimana saya ingin mendapatkan ESP Shaklee ini?..

Sila klik di LINK bawah ini untuk pembelian secara online.




ATAU... Anda boleh hubungi saya di talian 017-7697364 pada bila - bila masa sahaja.

















No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...