Rahsia goreng ayam rangup macam KFC | Rahsia dan tips Mudah

Rahsia ayam gorng rangup macam KFC


Salam semua...hari ini saya tak cerita pasal vitamin Shaklee ye...hehehehe

Harini teringin nak kongsi petua di dapur....
Tengok gambar pun dah kecur kan...terbayang ayam goreng KFC yang sedap tu...
Hari ini saya nak share tips nak goreng ayam sesedap KFC ni...boleh buat sendiri di rumah tau...
Boleh tengok resepi di bawah ini...


Resepi Ayam Goreng Rangup dan Sedap macam KFC


  1. Perapkan ayam dengan halia dan bawang putih yang telah ditumbuk selama 1 jam.
  2. Gaulkan dengan bancuhan tepung beras bercampur secubit kapur sirih dan garam secukup rasa.
  3. Dalam kuali yang telah diletakkan minyak goreng letakkan sekali 3 keping asam gelugur. Goreng ayam sehingga garing.
  4. Siap untuk dihidang.

Bahan - bahan untuk menggoreng:

Halia dan bawang putih 

Tepung Beras

Kapur Sireh

Asam Gelugor


Ayam goreng sedap!...


So jangan malu nak share resepi ini....





Post a Comment