Monday, April 6

Kelebihan dan Kebaikan Nutriferon Sistem Imunisasi kuat | Nutriferon

Nutriferon Shaklee

Penemuan Terhebat Dalam Bidang Immunologi

Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.

Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah Berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia (Nutriferon). Dia telah Berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan; iaitu biji labu, bunga safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formulanya yang digunakannya adalah semulajadi, selamat, tulin dan berkesan. 

Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Nutriferon Shaklee adalah satu Formula Eksklusif dan di paten oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melaui Shaklee. 

Di dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hydrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV dan lain-lain. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untujk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit. 

Manfaat Utama Nutriferon Shaklee

1) Menguatkan sistem imun badan dalam masa 3 hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia . Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan : T- sel , B- sel dan macrophage.

2) Melawan kanser dan tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser . Juga ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi. 

3) Melindungi terhadap influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara,berkesan  melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam . selesema, alahan, keradangan dan influenza. 

4) Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan , tekanan, keletihan dan gaya hidup aktif.

5) Kelewatan Penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat,

6) Mengurangkan jangkitan pesakit Hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan , misalnya kembung, mual dan lain-lain.muntah pesakit hepatitis B dn C

7) Meningkatkan Menopaus - Hypertensi, Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

8) Membantu masalah PMS - terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang di sebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit- sakit belakang, tender breasts, jerawat , keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood.


4 ekstrak tumbuhan yang ada dalam Nutriferon Shaklee:

Biji labu 
  • Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser   

Biji Plantago asiatica 
  • Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun  

Honeysuckle Jepun 
  • Menentang pencerobohan virus dan kuman  

Bunga Safflower
  • Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman  

Dari mana datangnya Virus, Kuman Dan Mikrob?
Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa-dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perbut, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dan lain-lain.

Bagaimana Mikrob Menjejaskan Kita? 
Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degenerative, penyakit kronik, kanser dan lain-lain.

 Cadangan : 
Untuk pemeliharaan kesihatan : 1 peket sehari ( tuang ke dalam mulut terus atau campur dengan minuman panas atau sejuk pada bila-bila masa) 

Sewaktu rawatan influenza dan kanser: 2-3 peket sehari. Lebih baik apabila diambil bersama Vitamin C.

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 
Saya adalah pengedar sah Shaklee di kawasan Pasir Gudang Johor. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh dunia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya


Pengedar Pasir Gudang : Amy Munirah 
Contact No | Sms | Whatsapp : 017 - 7697364
Shaklee Independent Distributor : ID No. : 930991  
Facebook | Instagram : Amy Munirah
Email : Leowills@hotmail.com


 DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI
Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Keahlian seumur hidup Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook


No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...