Thursday, April 2

Kelebihan dan kebaikan GLA - Complex Shaklee | GLA -Complex Shaklee

GLA -Complex Shaklee

Perbezaan GLA -Complex Shaklee

Kebanyakan GLA (gamma-linolenic acid) tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO), manakala GLA Complex Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.


Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

Kelebihan mengambil GLA - Complex Shaklee

1.Herba tradisi dan semulajadi yang dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ia dipercayai berkesan merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, mengurangkan kebas urat saraf serta membantu meningkatkan stamina.

2.Mengawal paras hormon estrogen dan testostron – GLA membentuk prostaglandin untuk
mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan mood swing dan sakit payudara.

3.Melambatkan menopause - Membantu wanita untuk menghadapi simptom dan
kesan menopause seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, tekanan. Pengambilan jangka masa panjang akan melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus, dan awet muda.

4.Memperbaiki prostatomegaly – GLA membantu memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5.Membantu untuk menentang kanser – GLA adalah anti oksidan yang meningkatkan sistem imun badan, menghalang pertumbuhan sel kanser dan sel tumor.

6.Memperbaiki inflamasi kulit – mengurangkan inflamasi kulit, eczema, allergy, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan penyakit kurap. Juga membantu meringankan sakit dan bengkak akibat rheumatisma dan artritis.

7.Menghalang kompilasi diabetes – Merendahkan paras gula dalam darah, berkesan untuk diebetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh kandungan gula dalam darah yang tinggi.

8.Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan – Merendahkan kolestrol LDL, memberi tona sekata pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat-peringkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

9.Menghalang tekanan darah tinggi – Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelakkan masalah jantung seperti
Arteriosclerosis dan Heart attack (Myocardial infarction).

10.Memperbaiki tekstur rambut – Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.
Hiperaktif dan Autisme (ADD /ADHD) – Dibukti secara berkesan dan klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki kanak-kanak yang autisma, sukar beri tumpuan belajar dan juga hyperaktif.

Shaklee GLA Complex adalah sangat semulajadi, serta mempunyai bahan kandungan semulajadi  yang sangat efektif sekali!

 GLA bukan sahaja untuk wanita

Ramai orang salah anggap bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya, GLA asid Linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi makanan. Sangat penting untuk kanak - kanak (Potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja, dewasa, dan juga selepas menopous dan andrapouse (menopouse lelaki)



Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh dunia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.



♥ Pengedar Pasir Gudang : Amy Munirah 
♥ Contact No | Sms | Whatsapp : 017 - 7697364
♥ Shaklee Independent Distributor : ID No. : 930991  
♥ Facebook | Instagram : Amy Munirah

♥ Email : Leowills@hotmail.com


DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI
“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Keahlian seumur hidup  Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...