Sunday, May 10

Cara merawat kanser pembunuh no 1 di dunia! | VIVIX

Kanser pembunuh senyap 

Bahaya kanser sangat menakutkan ketika ini, pembunuh senyap nombor 1 dunia ibarat bom jangka dalam tubuh badan manusia. Penyakit senyap ni boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa memberikan sebarang tanda. Di Malaysia penyakit kanser paling popular adalah kanser payudara dikalangan wanita. Kebiasaannya penyakit ini berakhir dengan kematian.

Kanser Payudara

Statistik menunjukkan 95 peratus daripada kes kanser payudara dihidapi oleh golongan wanita. Angka ini jelas menunjukkan ia sebagai kanser utama yang amat ditakuti kaum hawa. Walaupun kajian berpendapat kanser payudara berisiko tinggi terhadap faktor genetik seseorang, namun ia bukanlah ramalan yang tepat kerana ada juga pesakit kanser ini tidak mempunyai sejarah keluarga yang menghidapinya.

Antara faktor lain yang berisiko menghidap kanser ini termasuk:-

·  Umur
·  Jumlah anak
·  Putus haid
·  Kesan radiasi
·  Saiz tubuh

Malah semakin meningkat usia, semakin tinggi risiko menghidap kanser ini. Begitu juga kepada wanita yang sedang mengalami proses putus haid atau menopous di usia 55 tahun ke atas. Kebarangkalian mereka di serang kanser ini meningkat 2 hingga 3 kali ganda. Ini kerana ia berkait rapat dengan fasa kesuburan dan pendedahan kepada pengaruh hormon estrogen. Bagaimanapun, wanita bawah usia 55 tahun perlu mengambil langkah berjaga-jaga kerana mereka juga terdedah kepada risiko kanser nombor satu ini.


Turut menjadi risiko ialah wanita yang tidak pernah hamil selepas usia 30 tahun.Kebenaran yag sangat pahit untuk ditelan. Golongan ini berisiko tinggi menghidap kanser payudara. Begitu juga terhadap wanita yang memiliki tubuh badan yang gemuk terutama selepas putus haid. Lebihan lemak dalam badan mereka mempunyai paras estrogen yang tinggi. 


Penghidap kanser payudara akan mengalami perubahan berikut:-


·  Perubahan saiz dan bentuk payudara yang mempunyai ketulan

· Ruam di kawasan puting payudara, cecair keluar daripada puting serta keadaan puting        yang tertarik ke dalam. Keadaan barah lebih teruk apabila puting berdarah.
·  Ketulan atau bengkak di bahagian bawah lengan.


Kanser payudara juga boleh dikategorikan kepada 4 tahap.

TAHAP 1

Pada peringkat awal ini, ketumbuhan barah hanya sebesar 2cm atau kurang. Sasaran serangan pula terhad di kawasan payudara sahaja.

TAHAP 2

Tumbesaran barah meningkat ke 2cm dan 5cm. Dalam peringkat ini, sasaran mula meluas ke bahagian bawah ketiak atau nodus limfa.

TAHAP 3

Mula merebak ke kawasan kulit dan otot-otot bahagian dada.

TAHAP 4

Sel-sel barah terus menjalar ke organ-organ yang lebih jauh daripada kawasan payudara. Antaranya di nodus limfa leher, paru-paru dan  tulang. 

Sekiranya penghidap tidak diserang kembali kanser terbabit dalam tempoh 5 tahun, ia menunjukkan tanda penyembuhan kepada kanser payudara. Pesakit yang menghidap kanser ini pada tahap 1 mempunyai 80 peratus kadar sembuhan, 50 – 75 peratus di tahap kedua, 30 – 40 peratus di tahap ketiga sementara hanya 10 peratus sahaja kadar sembuhan di tahap keempat.


Pemakanan Anti Kanser yang Boleh diamalkan:


Pengamalan minum VIVIX setiap hari mampu membunuh sel kanser di dalam badan manusia. 


Dalam kajian makmal, ramuan Vivix Shaklee menunjukkan impak kepada empat mekanisma penting penuaan pada tahap selular.


1. Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, menghasilkan satu kesilapan yang akan mengganggu fungsi sel. Ramuan Vivix Shaklee dirumus khas untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA.

2. Pengawalan genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada peringkat sel. Di dalam satu penemuan, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix Shaklee mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan pada peringkat sel.

3. Pengeluaran tenaga yang menurun oleh sel

Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang tubuh badan kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix Shaklee menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

4. Penimbunan protein AGE


Penimbunan berlebihan protein AGE (advanced glycation end) boleh menyebabkan kerosakan pada peringkat sel yang akan mengganggu fungsi sel. Ramuan Vivix Shaklee adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) yang berfungsi untuk melambatkan pembentukan protein AGE.


VIVIX
Pelbagai testimoni pengguna yang telah merasai kehebatan VIVIX. Bagi anda yang diluar sana jangan pernah berputus asa. Lihat lah bagaimana VIVIX telah mengubah kesihatan mereka kearah yang lebih menakjubkan.

Dibawah adalah antara testimoni berjaya dengan VIVIX:


Penghidap kanser rahim
Penghidap tumor

Penghidap kanser payudara
Bagi anda yang ingin mencuba VIVIX bagi membantu masalah kanser anda boleh hubungi kami.VIVIX boleh didapati di Shaklee atau hubungi pengedar disekitar anda. Sila hubungi Amy pengedar sah Shaklee di talian 017-7697364.

No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...