Thursday, June 11

Jerawat Oh Jerawat!



Bagaimana jerawat terjadi?

Jerawat terjadi kerana pori - pori pada kulit telah tersumbat akibat sel kulit mati yang tidak dibersihkan beserta dengan rembesan minyak dari dalam kulit. Apabila kuman dan bakteria mula hinggap pada ruang tersebut, gumpalan-gumpalan akan terbentuk dan terus menutupi pori-pori kulit.

Masalah ini sering meghantui remaja terutamanya remaja perempuan yang baru datang bulan dan wanita yang mengalami menopous.

Faktor tumbesaran yang pesat dan ketidakseimbangan hormon adalah antara punca utama masalah ini. Faktor keturunan dan diet juga perlu diambil kira.


Tips mengurangkan kesan jerawat.


  • Sila pastikan tangan anda sentiasa bersih. Kekerapan tangan menyentuh kulit muka adalah tinggi, jadi cuci tangan dengan air dan sabun sekerap yang mungkin.
  • pakai pakaian yang bersih dan sudah dicuci.
  • cuci muka dengan kerap. Wuduk setiap solat 5 kali sehari semalam adalah kaedah mudah untuk membersihkan muka dari minyak dan debu kotor.
  • guna pencuci muka yang bebas kimia untuk membersihkan kulit muka anda.
  • ambil makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral seperti vitamin A, vitamin B5, kalsium dan zink. Kurangkan makanan yang berlemak dan tidak berkhasiat.
  • kawal stres dengan melakukan aktiviti aktif seperti bersenam, berenang atau senamrobik. Lakukan juga perkara yang boleh merehatkan minda seperti memancing, berkebun dan meditasi.
  • tidur dengan secukupnya kerana tubuh badan dapat menjana semula sel-sel kulit yang baru dan mengeluarkan toksin dari badan.
  • untuk petua mudah, sapukan sari timun pada bahagian wajah dan leher selama beberapa minit, kemudian bilas dengan air bersih.


Pemakanan Tambahan Sangat Penting Bagi Memastikan Kulit Kekal Sihat.


Saya ingin mencadangkan set jerawat Shakle yang mampu mengembalikan kecantikan kulit anda dengan cara paling selamat dan sihat kerana Set jerawat Shaklee adalah sangat selamat digunakan oleh sesiapa sahaja. Malah anda tak perlu risau dengan bahan yang digunakan kerana Produk Shaklee memang sudah lama dikenali umum akan keaslian bahan - bahannya serta 100% semulajadi dan tiada bahan tiruan yang digunakan serta bebas sintetik! ini sangat membuktikan vitamin Shaklee adalah sangat berkualiti dan organik!
Ramai diluar sana yang sangat berpuas hati dan telah menggunakan produk Shaklee tanpa was-was!

Apakata mereka yang telah memiliki kulit bebas jerawat dengan menggunakan Set Jerawat Shaklee?

Dengan hanya mengamalkan pemakanan sihat seperti:
  1. Vitamin C Plus yang sangat superb ini kerana mengandungi Kolagennya sendiri selain kandungan vitamin C yang tinggi sangat membantu untuk mendapatkan kulit yang cerah dan sihat.
  2. GLA Complex yang sangat - sangat membantu mengimbangkan dan mengawal kandungan hormon dalam badannya. 
  3. Ditambah lagi dengan vitamin E yang sangat power ini kerana berkuasa membaiki struktur kulit seluruh badan, menghilangkan parut - parut kulit, menganjalkan kulit satu badan dan menghilangkan kegatalan kulit akibat kuman.
  4. ESP adalah sejenis minuman soya NON GMO, meaning ini adalah serbuk soya premium yang masih tidak diubah genetiknya! Ianya tak sama ye macam dikedai -kedai biasa yang murah. ESP ini adalah minuman yang sangat bagus untuk wanita kerana tugasnya membekalkan vitamin dan nutrien yang penting dalam badan dimana susah didapati dalam pemakanan harian kita. Kesannya boleh dilihat pada kulit satu badan kerana ia mencerahkan kulit dari dalam dan kulit akan mula menjadi lembap dan kemerah-merahan.
  5. Pembersih Muka Shaklee adalah pencuci yang sangat ajaib kerana ia mampu membersihkan liang - liang roma yang tersumbat dan di dalam masa yang sama merawat kulit muka yang sangat bermasalah seperti jerawat yang paling ditakuti oleh ramai gegadis dan jejaka diluar sana.


Dimana ingin dapatkan produk ini?

Boleh hubungi Amy di talian 017-7697364.

Bagi anda yang tidak ingin membeli semua set diatas anda juga boleh membeli mengikut budget anda. Sila hubungi saya untuk konsultasi percuma.

No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...