Tuesday, May 6

Kebaikan Vitamin C Shaklee anda masih belum tahu dan wajib ambil tahu!

Vitamin C oh Vitamin C....entry paling best harini...Ok tahukah anda apa jadi pada pada tubuh kita kalau kurang vitamin C ini?
Hari ini AT nak share info yang jarang kita ambil berat.

Jom kita tengok kat bawah ni antara kesan-kesan orang yang tak cukup vitamin C dalam hidup dia....(ง'̀-'́)ง

Petanda kekurangan Vitamin C

Akibat kekurangan Vitamin C:

  1. Kanser Pembunuh no.1 di seluruh dunia. Merupakan penyakit paling digeruni oleh semua makhluk dimuka bumi ini. Ini kerana kanser boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira umur, jantina dan bangsa. Setakat ini hanya rambut jer yang masih belum kena kanser. Bayangkan kanser menyerang seluruh tubuh manusia dan kebanyakkan mangsa mati disebabkan kanser sudah teruk dan sudah lambat untuk di ubati. Kajian dapati risiko kanser boleh dikurang kan sebanyak 21% - 39% jika mengambil lebih vitamin C dalam diet seharian dan pernah berlaku sesetengah kes kanser berkurang sehingga 64% bagi penghidap kanser hati!
  2. Tumor Otak Kanak -Kanak terganggu. Ini boleh berlaku apabila sang IBU kekurangan vitamin C yang sangat serius ketika mengandung!. Para - para IBU di luar sana sila ambil perhatian akan masalah ini. Sila semak balik diet harian anda dan jangan sampai terlepas pandang dengan permasalahan ini.
  3. Serangan Jantung menjadi peragut nyawa no.1 di malaysia terutamanya di kalangan golongan lelaki. Pengambilan vitamin C boleh mengurangkan kadar kematian akibat serangan jantung sebanyak 50% lelaki dan 35% untuk perempuan. Vitamin C boleh didapati dari sumber buahan dan sayuran yang segar.
  4. Stroke ke-2 tertinggi selepas penyakit jantung dan kanser. Ia boleh menyebabkan hilang upaya kepada penghidap.
  5. Katarak boleh menyebabkan kebutaan. Kekurangan Vtamin C adalah salah satu punca utama penyakit katarak.
  6. Jangkitan terhadap imunisasi badan apabila badan kekurangan vitamin C ini kerana vitamin C berperanan dalam menentang sebarang jangkitan yang menyerang tubuh badan manusia.
  7. Kualiti Sperma lelaki akan berkurang apabila badan kekurangan vitamin C + Perokok tegar. Vitamin C akan terhapus apabila anda merokok.Pengambilan 40% vitamin C dalam diet seharian akan memberi kesan yang besar dalam pembentukan sperma agar lebih berkualiti.

Akibat kekurangan Vitamin C:
Pengambilan Vitamin C Shaklee dari awal usia mampu mencegah penyakit yang menjadi pembunuh utama manusia dimuka bumi ini.

    Sayangilah tubuh kita kerana kehidupan serba mencabar pada hari ini dan kedatangan penyakit yang tak terduga ini boleh meragut nikmat kesihatan kita. Di waktu inilah kita hilang nikmat kekayaan dan kebahagiaan hidup yang selama ini kita agung - agungkan..AT


Hubungi Amy Sekarang : 

  Telefon : 017 - 7697364                                                                                                                  
   Email : Leowills@hotmail.com



Dapatkan Vitamin C terhebat dari Shaklee sekarang!!


No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...