Friday, May 16

Set Kesihatan Optimum Shaklee | Kesihatan Wanita Hebat Dengan Shaklee!

Masih Keliru dengan Vitamin apa yang perlu diambil?

Credit to Bonnie

APAKAH CABARAN ?

Wanita meletakkan permintaan yang besar untuk keperluan nutrien pada badan mereka kerana mereka berhadapan dengan dunia yang sibuk penuh dengan tekanan dan toksin. Makan seperti pelarian, terlalu banyak bahan diproses dalam makananan, dan makanan tidak cukup segar sehingga lebih banyak kalori dan nutrien kurang ( betul-betul bertentangan dengan apa yang wanita perlu ).

Tidak mendapat nutrien yang betul sebenarnya boleh meningkatkan risiko anda untuk mendapat tanda - tanda serangan bagi  jangka masa panjang.

APA YANG BOLEH SAYA BUAT?

Berikut adalah nutrien asas setiap wanita yang diperlukan:



Multivitamin adalah tempat yang baik untuk memulakan untuk menyokong keseluruhan kesejahteraan dan boleh membantu mengisi jurang dalam diet anda. Multivitamin yang baik untuk wanita adalah mempunyai zat besi ( jika anda masih datang haid ), asid folik jika anda merancang untuk hamil, dan campuran yang baik antioksidan.



Omega 3 Asid Lemak (EPA / DHA) adalah hampir tidak wujud dalam diet kita. Omega 3 yang keradangan tenang dan itu adalah sebahagian daripada sebab mengapa mereka begitu berguna kepada wanita. EPA / DHA telah ditunjukkan dalam kajian sangat penting untuk ingatan, jantung, mood , dan juga untuk kulit yang sihat . Kebanyakan doktor menyarankan kira-kira 1,000 hingga 2,000 miligram EPA / DHA sehari.


Kalsium dan Magnesium: jisim tulang tertinggi berlaku di kalangan wanita berusia 30 tahun. kalsium merupakan nutrien penting perlu dimasukkan ke dalam diet anda atau mengambil sebagai tambahan. Tulang anda , bagaimanapun, adalah lebih daripada sekadar kalsium. Magnesium adalah sama pentingnya dengan kalsium dalam pembinaan tulang yang kuat dan vitamin D adalah penting untuk penyerapan kalsium dari saluran penghadaman. Zink, tembaga dan mangan yang diperlukan untuk membina tulang.


Vitamin B : Setiap hari hidup dengan tekanan yang tinggi dan penuh toksin meletakkan permintaan yang besar ke atas badan kita untuk vitamin B tambahan. Vitamin B bertindak sebagai enzim dan sangat diperlukan untuk metabolisme. Adalah sukar untuk menamakan sistem dalam badan di mana vitamin B tidak diperlukan. Mereka adalah sebahagian daripada sistem imun, penciptaan sel-sel darah merah , sistem pembiakan , otak, dan pengeluaran tenaga.


Nutrien-nutrien penting boleh membuat perubahan dalam kesihatan jangka panjang anda, tetapi mereka juga penting untuk membantu anda berasa lebih baik sekarang.



Sila Hubungi AT untuk pembelian vitamin & konsultasi percuma:

  Call/SMS/Wassap : 017 - 7697364                                                                                                                  
   Email : Leowills@hotmail.com

No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...