Friday, May 16

Set Kolagen Shaklee | Rahsia Kulit cantik tanpa perlu suntik Botox ! Cara paling selamat untuk Cantik!


Kulit putih mulus gebu idaman jutaan wanita seluruh dunia.
Hari ini semua orang berlumba - lumba nak menjadi cantik, cantik dalam erti kata mempunyai kulit yang tegang, tidak ada kedutan, kulit anjal, gebu, putih kemerah - merahan dan nampak lebih muda remaja Sehingga ramai orang sanggup buat apa sahaja demi mendapat kecantikan yang diidamkan. Malah pelbagai jenis produk tumbuh bak cendawan di pasaran kerana pemintaan yang begitu tinggi ! Masih ingat suatu ketika dulu ketika Botox menjadi fenomena kerana mampu menghalang kulit berkedut dan pengguna akan nampak lebih muda jelita, namun tidak semua wanita mampu untuk membelinya lantaran kos yang sangat tinggi. Kemudian dunia di gemparkan lagi dengan penemuan terbaru iaitu  suntikan vitamin C yang di katakan mampu menjadikan kulit wanita lebih cerah daripada biasa malah harganya tidak lah semahal Botox. Reda seketika tiba - tiba dunia kecantikan di meriahkan lagi dengan kemunculan produk berasaskan Kolagen sehingga meletus di pasaran.Pelbagai jenis produk kolagen mula di jual dan yang paling menjadi fenomena ialah produk Beauty Essence waktu tu tersebar luas gambar artis AF  Adira yang tiba - tiba mempunyai kulit putih melepak lagi gebu sehingga wanita berebut - rebut membeli produk tersebut. Walhal produk tu sudah lama berada di pasaran. Sejak dari itu muncul lah pelbagai jenis produk kecantikan berasaskan Kolagen dan sehingga kini kolagen terus mendapat tempat di hati para wanita di seluruh dunia dek kehebatannya setanding botox yang mampu menjadikan seorang wanita tampil muda jelita tan

              Kehebatan Kolagen diakui ramai dan sudah terbukti ramai wanita menjadi lebih muda, cantik dan lebih berkeyakinan dalam penampilan diri. Namun begitu masih ramai wanita di luar sana yang masih tidak mengetahui apakah itu Kolagen sebenarnya , bagaimana ia berfungsi dan bagaimanakah ia terhasil.Jom kita review apa itu Kolagen seperti di bawah.



Apa itu Kolagen?




"  Kolagen adalah protein yang paling banyak terdapat dalam mamalia, menyumbang kira-kira 30% kandungan protein dalam badan manusia. Ia sering dianggap sebagai "gam yang memegang badan bersama-sama". 

Kolagen terdapat dalam tisu bergentian seperti kulit, ligamen dan tendon, serta di dalam tulang, saluran darah, kornea mata, dan dalam usus. 

Kolagen adalah penting untuk menguatkan saluran darah dan memberi keanjalan dan kekuatannya kulit. Kemerosotan kolagen menyebabkan kedutan dan isu-isu kulit yang lain. Akibatnya, kolagen adalah salah satu makanan tambahan yang paling popular di kalangan warga tua - kerana ia ini kulit ciri-ciri penyembuhan."  Petikan dari sumber Medical News Today.

Fungsi Kolagen ?

Terdapat lebih 28 jenis kolagen. Serat kolagen memberikan kekuatan dan struktur kepada banyak bahagian yang berlainan di dalam badan. Ia merupakan salah satu komponen utama matriks luar sel, yang merupakan ciri penentu dalam tisu penghubung pada manusia.

Kolagen adalah perlu bagi memelihara keremajaan kulit dan melemahkan kedutan, ia juga penting untuk keanjalan tisu penghubung kulit, membenarkan ia untuk berkembang dan kontrak tanpa merosakkan mana-mana tissue.

Kolagen dan usia.


Semakin kita berumur pengeluaran kolagen mula berkurang dan kedutan mula berkembang.
Apabila kita semakin tua, pengeluaran kolagen mula perlahan ke bawah dan struktur sel mula kehilangan kekuatan mereka.

Hasilnya, kulit mula menjadi rapuh, kurang elastik dan kedutan mudah terjadi, rambut mula kehilangan warna, sendi kehilangan fleksibiliti mereka, dan kualiti tulang mula merosot.

Berjuta-juta orang di seluruh dunia mencari cara-cara untuk merangsang pengeluaran kolagen apabila kedutan mula berlaku.

Suntikan " Dermal Fillers" semakin popular untuk menyingkirkan garisan dan kedutan yang berkaitan dengan penuaan.

Menurut kajian yang diterbitkan dalam Archives of Dermatology, suntikan dengan "dermal fillers" mengandungi asid hyaluronik, yang bagi merangsang pengeluaran kolagen, memulihkan struktur kulit yang rosak.

Kemajuan Perubatan 
  • Rawatan untuk penyakit jantung - saintis mendapati bahawa kolagen mampu mengubah dari bentuk tegar ke dalam keadaan yang lebih fleksibel dan kemudian kembali lagi. Penemuan mereka telah membolehkan saintis untuk membangunkan ubat-ubatan yang boleh mengurangkan risiko serangan jantung dengan menghalang kolagen dari pecah dalam plak arteri. 
  • Penyembuhan Gusi - satu kaedah baru menggunakan kolagen lembu telah terbukti dapat meningkatkan penyembuhan gusi.
  • Artritis - Satu alternatif yang kukuh dan stabil untuk kolagen manusia telah dibangunkan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Wisconsin-Madison, yang boleh digunakan untuk merawat keadaan yang disebabkan oleh kecacatan kolagen seperti arthritis.


Shaklee Mengambil Langkah Menghasilkan Kolagen yang 100% semula jadi dan selamat digunakan.






 Shaklee menawarkan Set Flawless Beauty yang lengkap dengan nutrisi penting untuk menyerlahkan kejelitaan anda.

Jaminan Kolagen Shaklee:

Membantu menghasilkan Kolagen yang diperlukan bagi memelihara kesihatan kulit, tendon, lihamen dan salur darah.
Menggalakkan Kulit menjadi lebih tegang, anjal dan lembut.
Menggalakkan rambut menjadi lebih kuat, lebat dan bersinar .
Membantu mengekalkan kesihatan tulang rawan, tulang dan gigi

NO more botox !


Testimoni Hebat : Ayu Raudha, Rita Rudaini, Lau Chu Hian, Leuniy dan ramai lagi..

Stok tersedia dan pembelian terbuka kepada semua pembaca yang berminat ingin mengubah kulit mereka yang biasa kepada luar biasa, Hubungi AT segera:
  Call/SMS/Wassap : 017 - 7697364                                                                                                                  
   Email : Leowills@hotmail.com




No comments:

Blog yang sangat lama tak di update!

Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...