Thursday, July 23

Jeragat menjadikan kulit muka hodoh!

Kulit Muka Berjeragat

Masalah jeragat adalah masalah utama wanita di Malaysia. Hampir 70% wanita yang berusia akan mengalami masalah jeragat. Kini mula ramai wanita yang usia seawal 25 tahun juga mengalami masalah yang sama. Menyebabkan banyak lambakan produk jeragat tumbuh bak cendawan dan laris terjual semata-mata untuk menghilangkan jeragat ini. 

Jeragat jikalau dibiarkan lama-kelamaan ia akan semakin membesar dan ketahuilah jeragat adalah paling susah untuk dihilangkan. Jeragat juga boleh merubah paras wajah seseorang!

Apa itu Jeragat?

Jeragat (secara perubatan dikenali sebagai open comedo,[1] adalah bonggol kuning atau kehitaman atau tersumbat pada kulit. Jeragat adalah sejenis akne vulgaris. Disebalik kepercayaan umum bahawa ia disebabkan oleh keadaan kurang bersih, jeragat sebenarnya disebabkan oleh lebihan minyak yang terkumpul dalam saluran kelenjar sebum. Bahan di dalam bonggol ini kebanyakannya terdiri daripada keratin dan perubahan sebum (lelehan berminyak dari kelenjar sebaceous), yang menjadi hitam ketika ia teroksida. Akar rambut tersumbat, di mana jeragat sering terbentuk, dan memantul cahaya secara tidak sekata yang menghasilkan gemerlapan "kehitaman" jeragat.[2] Sungguhpun begitu, bahan tersumbat tidak semestinya kelihatan hitam apabila dikeluarkan dari liang, tetapi mungkin memiliki warna perang-kekuningan disebabkan kandungan melaninnya.

Disebaliknya, "kepala putih" (lebih dikenali sebagai jerawat atau comedo tertutup) adalah akar rambut yang dipenuhi dengan bahan yang sama, sebum, tetapi tidak mempunyai bukaan mikroskopik ke permukaan kulit. Oleh kerana udara tidak sampai ke akar rambut, sebum tersebut tidak teroksida, dan kekal putih.[3]

Jeragat Hidung

Cara Menghilangkan Jeragat Untuk selama-lamanya!

Mulakan dengan penjagaan kulit muka yang betul untuk menghilangkan jeragat. Jom lihat cadangan dibawah bagaimana ianya membantu anda menghilangkan jeragat untuk selama-lamanya...

Rawatan Luaran


Mulakan harian anda dengan krim Nutriwhite SPF 15 (Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15). Ianya krim SPF untuk lindungi kulit dari sinar uv sebelum keluar rumah waktu siang hari. Ketahuilah pendedahan kulit pada cahaya matahari adalah salah satu penyumbang terbesar kepada masalah jeragat!

Ultimate Protection Whitening Lotion
  • Rumusan ringan, tidak melekit dan kaya dengan pati botani seperti Mulberi untuk mencegah kerosakan kulit akibat pendedahan kepada sinaran matahari, serta Mountain Arnica untuk melegakan kera dangan kulit dan mengukuhkan ketahanan kulit terhadap elemen negatif persekitaran.


Memakai krim Nutriwhite Spot Whitening Treatment untuk memudarkan warna jeragat.
Kod Produk:14586 (10ml)
Spot Whitening Treatment
    • Mengurangkan kemunculan bintik-bintik hitam agar kulit tampak lebih menawan
    • Kepekatan optimum pati Likuoris dan Peony memberikan kuasa pencerahan botani yang sungguh mengagumkan
    • Cats Claw menegangkan kulit
    • Vitamin C aktif memperbaiki kulit, meratakan tona dan menghaluskan tekstur kulit
    Rawatan Dalaman

    Rawatan dalaman adalah sangat perlu untuk menambah baik kecantikan kulit kita. Mengekalkan kulit untuk menjadi lebih sihat dan bebas kepada jeragat agar tidak berulang lagi. Malah dengan mengamalkan pemakanan vitamin berkhasiat ini anda akan menikmati kulit yang lebih muda, sihat, berseri-seri, dan awet muda!

    Dengan mengamalkan minum ESP kulit anda akan  menjadi lebih cantik, muda, tegang, kedut hilang dan jeragat pun tiada!
    ESP

    GLA akan mejaga hormon dalam badan anda. Memperbaiki inflamasi kulit – mengurangkan inflamasi kulit, eczema, allergy, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan penyakit kurap. Juga membantu meringankan sakit dan bengkak akibat rheumatisma dan artritis.
    GLA
    Vitamin E 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihakan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
    Vitamin E
    Carotomax Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jeragat, jerawat dan acne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scables, acne, ulser kulit.
    Carotomax

    Vitamin B Complex menguruskan masalah stress dalam diri. Meredakan alahan dalam  badan.
    B complex

    Bagi anda yang berminat untuk membeli secara online klik butang dibawah:



    Daftarlah ahli Shaklee untuk seumur hidup dan  nikmati penjimatan 10%~25%!



    Untuk sebarang kemusykilan dan pertanyaan. Sila hubungi saya untuk konsultasi Percuma.



    Kawasan COD: Pasir Gudang - Masai - Seri Alam 

    Call/Whatsapp/Sms : +6017 -7697364


    Facebook: Amy Munirah







          No comments:

          Blog yang sangat lama tak di update!

          Harini 24 Ogos 2019.... Lama dah tak menulis di sini... sampai terlupa nak log in blogspot ni macam mana...aduhai... ini lah blog perta...